2010-12-26

Mina syskon

Gammal är äldst heter det, därför börjar jag med storasyster Malin, snart 37 år.
Malin och jag har alltid stått varandra nära på ett speciellt vis. Mycket för att vi delar ett och samma intresse, musiken. Malin bor idag i Tyby strax utanför Söderhamn med sin sambo Micke, och deras två barn Oscar 12 år och Hampus 5 år. Malin praktiserar idag på samhall samtidigt som hon en dag i veckan jobbar på Driver, en trafikskola i Söderhamn. Micke är bilskollärare och jobbar också på driver. Malin och Micke hade ett dansband förut som hette Lime, och har kuskat runt mycket i norrland och hela Sverige och spelat på olika danser. Jag mer eller mindre tvingade min syster att börja sjunga, för jag hade ingen å spela åt. Jag till och med anmälde henne och mig i smyg till en talangjakt här i Söderhamn. Hon fick inte veta nåt förrän vi redan var anmälda.... ;). Sen har det hunnit hända mycket fram tills idag, vi har vunnit talangjakter tillsammans, och bandet Lime har varit med i Dansbands-SM.

Sofia, min lillasyster är 4 år yngre än mig, född 1979, och bor med sin sambo Peo och deras två barn Lucas 10 år och Elin 6 år i Styvje, också nån mil utanför stan fast i nordlig riktning. Fia jobbar som försäljare på Systembolaget, medan Peo jobbar som målare åt en målerifirma.

Daniel, våran sladdis, född 1989, bor just nu med sin flickvän Kristin på Kungsholmen i Stockholm. Han jobbar som målare där, efter att ha gått en lärlingsutbildning med Peo här hemma i Söderhamn. Daniel och jag har samma mamma men inte samma pappa, eftersom mamma och pappa skilde sig.

Jag har ju bott i Norrland i 12 år, och har inte exakt koll på allting som sker här, så vissa saker kanske inte exakt stämmer, men det är vad jag vet just nu :).

Jag har faktiskt två syskon till: Ida, pappas första barn efter skilsmässan med mamma, föddes 2 månader före Daniel, pluggar idag till lärare i idrott bland annat.

Den sista och minsta till åldern är John, född 91. John är också pappas barn och helsyskon till Ida.

John har fast anställning på Volvo i Söderhamn, och byter bilar som vi andra byter skor, efter vad jag hört :). Har precis införskaffat sig en snygg röd Volvo V70.



Detta om detta!

3 kommentarer:

  1. Hej kompis! Kul att få läsa om dina syskon! Hoppas du har det bra i Söderhamn! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Haha. Ja, det gör han verkligen. Men han lär sig väl, förhoppningsvis, någon gång att man inte kan hålla på så hela tiden. :)

    SvaraRadera
  3. Du vet väl vad det står på Oles Porsche i Sällskapsresan 2: The only difference between men and boys, are the prices of their toys :)

    SvaraRadera