2012-06-03

Sommar, sommar, sommar!

Nu har jag slutat för terminen, slutade 24/5. Mycket har hänt under detta läsår. Jag har lärt känna många nya vänner, inte minst våra kära amerikanare Corey Barksdale & Tilly Tyler. Mötet med de två killarna är något som jag kommer ha med mig hela livet. Förhoppningsvis så kan jag kanske ta mig till Chicago och hälsa på dem. Vore fantastiskt roligt. Är väldigt tacksam för alla fina vänner jag lärt känna detta år. <3 <3 Går man på folkhögskola så lär man dessutom känna människor man aldrig skulle ha träffat annars. :) Jag har nu kommit in på kantorsutbildningen, med nästan dubbelt så höga antagningspoäng än förra året. Känns otroligt bra, bara det :). Jag ser fram emot en ny termin, då jag bland annat ska börja leda lovsång och träna lovsångsledare/musiker på Svedjeholmskyrkan i Övik, en gång i månaden. Känns väldigt spännande. Vi fick kontakt när jag var där med Corey och Tilly och spelade på en 11gudstjänst i början av maj. Förutom folk som går på skolan veckorna i ända, så kommer Svenska kyrkans grundkurs deltagare nån vecka då och då och har lektioner. Jag har inte själv gått kursen men ska gå till hösten. Men jag har lärt känna gruppen ändå, och det känns på nåt sätt som att jag gått kursen ändå, pga att jag trivts så bra med dem. Några av dem har blivit fina vänner till mig, och jag är jätteglad att jag lärt känna dem.<3 <3 .  Nu ligger sommaren framför, i och jag har nyss anlänt till Söderhamn, för 1½ vecka sedan. Känns skönt att vara hemma med familjen. :) Jag har två helger jag blir borta i juni, för lappisplanering och för bröllop :) <3, annars är jag bara hemma och njuter av ledigheten :). Första veckan i juli är det dags för Lappis igen, och direkt efter detta så ska jag jobba i Stensele-Vilhelmina församling i 3-4 veckor. Jag ska bo i Storuman. Roligt att komma tillbaka, jag trivdes så bra det år jag gick i Storuman, så det känns riktigt roligt att återvända!. Ja, så här långa blir inläggen när man skriver för tre månader i stöten. Puss och kram vi syns på stan!

1 kommentar: