2011-01-27

Storuman i mitt hjärta.

Terminen har precis börjat, men det känns som början på slutet. Det kommer att smälla till, sen är det terminsavslutning. Det är inte utan klumpen i halsen jag tänker på att jag snart ska lämna det här stället. Jag har trivts så otroligt bra, och har känt mig mer harmonisk än på riktigt länge. Detta trots att det stundtals varit hektiskt, och att jag i princip varit borta varje helg under höstterminen. Men jag har verkligen trivts jättebra i församlingen!
Gunnarn har varit min oas i tillvaron. Har varit ofta hos Robert och Inger Andersson där, både för att spela i kyrkan, men även bara för å vara. Jag har varit på en hel del ungdomssamlingar, och ungdomarna har varit så fina! Jätteroligt att lära känna dem! Jag har varit med i ett lovsångsteam, som jag spelat och sjungit i, och vi for ner till lovsångskonferensen i Huskvarna. Det har varit grymt roligt, trots att vi inte varit alla hela tiden, men så är det ju. Ibland kan inte jag, och ibland kan inte nån annan. Jag har även kompat barnkören Filla Joy på tisdagar, med bland annat två småtjejer som inte gör annat än att smyga på mig och busa med mig på övningarna. :) Söta som få! <3

Jag har trivts i skolan också. Det är ett harmoniskt gäng som är här. Just nu har vi börjat fila på slutproduktionen som skall bli en platta. Jag kommer att ha med en eller två låtar på den, beroende på hur många andra låtar det blir.

En kul grej är att jag kanske kommer att få göra ett beställningsverk. Musiklärar-ensemblen på kulturakademien/musikskolan letar efter nytt material att spela. En av lärarna är Duncan, som undervisar oss i musikteori på onsdagförmiddagar. Jag har ju läst en hel del musikteori, både på folkhögskola och på musikhögskolan, så jag och mina klasskamrater befinner oss inte på samma nivå riktigt, då de flesta av dem är nybörjare. Därför bad Duncan mig att göra en fuga för ett tag sedan. Om han och lärarensemblen gillar den, och godkänner den, så kommer de att beställa ett stycke av mig, arrangerat för piano, klarinett, tvärflöjt och violin. Känns riktigt spännande! :)

Jag har ju tänkt söka till kantorslinjen på Mellansels folkhögskola. Så jag har precis börjat ta orgellektioner igen, för en tysk kyrkomusiker, Friedrike. Känns spännande, och jag är taggad på att komma igång å öva.

I believe that's all folks!

Kram o'hoj! <3<3

4 kommentarer:

  1. Jo, vi kommer sakna dig sen. Hoppas vi hinner med ett musikcafe till i gunnarn i vår. Sen kommer Martin reen vecka 20 till oss. Hoppas du kan vara med då också. Inger

    SvaraRadera
  2. Och jag kommer att sakna er!

    Jätteroligt att Martin kommer. Jag har lagt in det i planeringen nu, och räknar med att kunna vara med. Musikcaféet ska vi väl försöka få till! :)

    SvaraRadera
  3. Hey Leek! du får komma och säga hejdå innan jag åker! tänkte bju på tårta någon gång under andra helgen i februari. You are heartly welcome..!

    SvaraRadera
  4. Thank you dear! Stina kommer till mig den helgen, så isåfall blir det på söndagen nån gång som jag skulle kunna komma. Men det vore nice :)

    SvaraRadera