2011-07-13

Lappis och sen....

Så var Lappis slut för den här gången, ohyggligt vad fort det gått!
Veckan har varit fantastisk, med 350-400 barn på varje storsamling. Teamet har varit tightare än någonsin, och jag är stolt över alla dessa lappiskompisar som funnits till för barnen från soluppgång till solnedgång och mer därtill. De har verkligen varit suveräna! Jag har varit uppe till tidigast 01:30 varje natt, och umgåtts med folk. Det är ju halva behållningen med lappis, alla kära återseenden! <3 Tack och lov så behöver jag inte mer än 6 timmar för att känna mig pigg och alert :). Nu är jag tillbaka i Storuman igen, vilket känns kul. Jag jobbar som musiker, kantor och fritidsledare i sommar. Jag har varit väldigt trött den här veckan och sovit mycket. Förhoppningsvis kommer väl krafterna tillbaka snart.

I helgen ska jag förhoppningsvis fara till Åsele på marknad, med Gösta. Ska bli kul! Hoppas det finns plats i bilen bara. Söndag kväll ska jag kompa Simon Ärlebrandt på ett kvällsmöte. Ännu en musikalisk Ärlebrandtare. Ärlebrandt Vocal Band kallar jag dem för, 4 sjungande bröder:).

Idag har jag spelat på Akkan och sjukhemmet, samt varit och hälsat på min kompis Eva, som sedan igår passar en av folkislärarnas hus, samt tar hand om dess vovvar. I love dogs, just can't help it. En dvärgschnauzer och en Golden retriever. Kan man låta bli dem, nej! Samma sak när jag kommer hem till Jonas och Emilie och deras vildbasar, Tiger och Dixie. Kan inte låta bli dem heller ;).


Som sagt, ännu en konferens till ända. Förhoppningsvis har den sått frön in i våra liv så att vi inte måste vänta tills nästa lappis eller konferens innan vi tar steget vidare, närmare Gud, och vågar agera. Syftet med konferenser är ju att ge oss redskap att leva för Jesus i våran vardag.

Gud välsigne dig i sommar, och kom ihåg en sak: Idag är frälsningens dag, och om du väntar med att tjäna Gud tills du är utan fel så får du vänta hela livet! Så låt oss gå ut i dag och tjäna Herren med glädje! Han vill använda Dig och Mig!

Kramar <3<3

2 kommentarer:

  1. Hej Andreas!! Tack för dina fina uppmuntrande ord! Kul att se dig, hoppas att det blir snart igen och att jag är mindre disträ då!! Lycka till med allt. Stor kram Linnéa H

    SvaraRadera
  2. Du är ett guldkorn, Andreas. Både på Lappis och här i Storuman. Gud välsigne dig också!

    SvaraRadera