2011-05-30

Tiden går och vi med den...

Tjooo! Nu var det väldigt länge sedan jag skrev i bloggen. Tiden har gått och jag slutade på folkhögskolan i Storuman i fredags. Just nu sitter jag och väntar med spänning på att vår slutproduktion ska dimpa ner i brevlådan. Vårat låtskrivande i grupp och enskilt har resulterat i en skiva. :) Känns spännande! En av låtarna som jag och Eva har gjort, har nyligen spelats i Carolina Miskovskys program Hembränt, och är då automatiskt med i tävlingen "Kanske på Svensktoppen". Vi är i semifinal nu och under juni kommer finalisterna att presenteras i programmet. Hembränt sänds onsdagar 09:03 för den som vill lyssna. Man kan också lyssna på gamla sändningar, för att kunna lyssna på vår låt Skivan heter "We all have different shoes", och vi som klass/grupp kallar oss "Strip Silence".

Jag har med 4 låtar på skivan, och medverkar på dessa 4. En av dem har jag gjort själv, och de andra är jag medkompositör på. På min egenskrivna låt "Love will bring you back" sjunger min vän Jonas Hägglund från Barsele. Han hade hört den två gånger när han kom till studion. Vi hade bokat hela dan, men efter ett tag kom gymnasieelverna och sa att det var bokat. Så vi hann spela in under 1½ timme. Men han gjorde det riktigt bra, och förgyllde hela låten, med sina stämmor som fyllde upp där det annars var instrumentalt. Låten finns nu att lyssna på, på min myspace-sida:

http://www.myspace.com/andreasleek



Det är ganska fantastiskt om man tänker på allt som händer! Till hösten kommer jag att gå på Orgellinjen på Mellansels folkhögskola. Orgellinjen är förberedande för kantorslinjen, som är en KY-utbildning. Känns riktigt bra att jag äntligen är på väg mot rätt mål! Vad exakt jag ska jobba med efteråt behöver ju inte vara skrivet i sten, men jag har då en grundutbilning att stå på. Jag ser verkligen fram emot de här åren, att förkovra mig mer i musiken! Jag ska erkänna att jag först var mycket besviken över poängen. Jag tyckte verkligen att jag gjort bättre ifrån mig på alla områden, och ändå fick jag 15 poäng mindre än förra gången jag sökte. Jag kände mig verkligen misslyckad några dagar framöver, trots att jag ändå kom in på den förberedande linjen.

Nu har de flesta människor åkt ifrån den folkhögskola jag är på just nu, och det känns väldigt tomt efter dem! Många tunga avsked...

I juni kommer jag att vicka som kantor några datum i Stensele församling. Känns kul! Jag har även chans att få jobba med fritidsverksamheten inom kommunen, och bland annat ha hand om barnsamlingar på campingen, musikevent för ungdomar osv. Spännande! Dessutom är det på g att jag ska få vicka som personlig assistent också, så det kanske till och med går runt för mig nån månad :). Jag vet inte riktigt vart jag ska bo än i juni, så än så länge bor jag på mitt studentrum. Jag har några förslag men måste kolla vad som passar bäst. Mest troligt blir det nog att jag bor i ett av de andra studenthusen här. Men inget är klart... Men Gud har allt i sin hand och vet vad som är bäst! :)

Några andra jag kommer sakna under hösten är mina busiga och söta församlingsbarn <3.

Sen lämnar jag ju hela inlandet, med Lycksele, Vilhelmina, Sorsele etc. Det är inte så roligt!! Kommer sakna många fina vänner och bekanta! Men jag har sagt att jag mycket väl kan tänka mig att flytta upp sen efter utbildningen. Men det är ju så att platser man är på en lång tid, de formar ju en. Så det kan ju hända att man blir fast i Öviks-regionen också, efter 2½.3 år. Ja, jag funderar fram och tillbaka, men det är detta som rör sig på mitt hjärta just nu.

Eftersom jag är ganska oregelbunden när jag skriver, så önskar jag er alla en riktigt bra sommar!

Kram <3

2 kommentarer:

  1. Glad Sommar, fina Andreas!
    Jag önskar dig lycka till!
    /Maine

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du har sommarjobb här - hörde det idag och blev så glad över barnsamlingarna! Låter ju bra med pers.ass oxå:-D
    Vi ses!

    SvaraRadera