2012-03-27

Ja, då är det vår!!

Tiden går, och jag har snart gått ett läsår på Mellansels folkhögskola. Jag trivs som fisken i vattnet, och studierna går bra. Jag går ju orgellinjen, som är en förberedande linje till kantorslinjen. Men jag har i stort sett läst alla ämnen med de de på kantorslinjen, så det jag gör detta läsår får jag tillgodoräkna mig till hösten. Som exempel kan jag nämna att jag kommer att gå upp i examen i grundkursen i klassiskt piano, och i sång. Det är kurser som ligger på kantorslinjen, så till hösten är jag klar med dem redan. Jag ska fortsätta i piano och gå fördjupning. Nu blev det mycket studiesnack här, men det är det som händer i mitt liv, förutom helgerna då jag reser för det mesta. Men det känns så roligt att allt flyter på! :) När man går på folkhögskola lär man känna människor vare sig man vill det eller inte, men jag vill! :) Det är väldigt speciellt att leva så tätt in på varandra. Men jag tycker om det, och har lärt känna många vänner här på skolan.

Jag saknar en hel del folk från Storuman, Lycksele, Bygdeå med mera, men det är inte så konstigt när man bott i ett landskap i över 10 år.

I sommar ska jag återvända några veckor, och det känns riktigt roligt! Jag ska sommarjobba som kantor i Storuman/Stensele församling, i 5 veckor. Känns väldigt spännande, och det ska bli roligt att komma tillbaka till Storuman. :)

Det som ligger närmast just nu, är att jag faktiskt ska till Storuman i helgen, och leda lovsång på en ungdomskonferens. Det ser jag fram emot, många kära återseenden lär det bli. :) Min bön är att Gud ska använda mig och resten av de som står i fronten för konferensen, som redskap att röra människor som kommer dit. Be gärna för det!

Till veckan åker jag "hem" till Söderhamn på påsklov. Jag har ju varit hemma för inte allt för längesedan, men det är alltid roligt att komma hem en sväng. Jag har inte bott i Söderhamn sedan sommaren 1998, och ändå säger jag att jag åker hem. Men hemma är väl där man har familjen, och där man är uppväxt, hemorten. :)

I slutet av påsklovet så ska jag åka till Hallstahammar och spela. Jag ska kompa en sångerska vars namn fortfarande är okänt för mig, samt vara med på en studioinspelning där. Så jag blir där från torsdag till söndag, 12-15/4. Roligt blir det också att träffa Lars och Iwa Laxberg, som jag inte träffat sedan de flyttade söderut från Bygdeå. Jag ska bo hos dem under hela helgen. Trevligt! Den som har lejt mig för helgen är Heikki, en före detta granne och församlingspolare i Piteå. Så det blir några återseenden. :) Det är det jag älskar när det gäller detta resande och spelande, alla fina människor man får möta. Alla människor är fina och unika på sitt sätt, så därför blir inget möte likt det andra. Gud har fantasi och kreativitet!

Efter det så är det dags för sångexamen och ansökan till kantorslinjen.





En rolig grej är att jag ska till Timrå med Tilly, en av våra kära amerikanare här. Vi ska dit och giga 4/5 på café Inbetween. Annelie som går svenska kyrkans grundkurs på Mellansel de helger och veckor det är, är med och jobbar där, och är den som bokat oss. Ska bli riktigt roligt! Många kära återseenden kommer det att bli där också, trust me!

En förhållandevis kort sammanfattning om vad som händer i mitt liv just nu. :)

Många kramar <3 <3

2 kommentarer:

  1. Jag säger också "hem" till Söderhamn. Fast jag har i och för sig bara varit borta därifrån i fyra år. Men ändå :P

    SvaraRadera
  2. Ja, jag håller med dig, hemma är alltid hemma :)

    SvaraRadera