2011-11-01

Mitt liv som orgelövande vagabond.


Jag är lika aktiv som vanligt här på bloggen, dvs knappast alls.

Men nu beror det på att mitt liv till stor del går åt till att öva och öva och öva. Jag går ju och läser till kantor på Mellansels fhsk. Jag trivs som fisken i vattnet, och studierna går bra. :) Jag har så smått börjat lära känna församlingen här i Mellansel, och har medverkat på lite gudstjänster och dylikt redan. Men jag är för det mesta borta på helgerna och spelar på olika ställen i norrland. Det är bröllop, gudstjänster, konserter osv. Jättekul verkligen! De tre senaste veckorna har jag hunnit vara i Lycksele och kompat Kicks på en minikonsert på Ansia, på PRO-riks stämma. Jag har även spelat på två bröllop i höst. Det ena där min vän Catarina Hellström, nu Markusson gifte sig. Och dagen efter gifte sig Evelina Rönnberg med sin Jonatan. :) De heter numera Ronestjärna. Jätteroligt att vara med när goda vänner gifter sig :).

Sen åkte jag till Söderhamn och for därifrån till Gävle på ett vittnesbördsmöte på Farfars restaurant. Ett evenemang som bland annat Simon Ådahl står för. Vi startade 15 och slutade 22:30. En helt fantastisk dag, där jag bland annat träffade min älskade vän Pia som jag inte träffat på typ 3 år. Att höra hennes vittnesbörd var helt otroligt, jag får gåshud än idag när jag tänker på vad hon varit med om, vad Gud har använt henne till!! Två veckor innan så hade jag och min goa vän Lena L Pettersson träffats på norrtullkyrkan för att sjunga och be. Gud gav oss en sång, den föddes verkligen i stunden! Jag hade ingen tanke på att göra en låt, men den föddes i bönen! Helt fantastiskt! Så vi framförde den på vittnesbördsmötet i Gävle, kände att den skulle fram, och vi hade också föranmält det. Gud har smält mig och Lena samman, och vi känner att vi ska tjäna Honom tillsammans mycket, och att vi har en och samma bön i våra hjärtan. Fantastiskt är det!

Förra helgen 21-23/10 så var jag i Ursviken utanför Skellefteå och spelade på barnpartaj. Fantastiskt roligt var det! Skönt att spela med komp där det bara funkar! Elias har ju spelat med mig på barnlappis i två år, så han kan ju alla låtar, för det var lappislåtar vi körde. Och hans pappa Gunnar hade verkligen lyssnat in sig på alla låtar och basade utan problem. Jag har ju bott i Ursviken, så det blev många kära återseenden, inte minst att träffa Lillemor och Benka, som jag bodde hos denna helg. Med var också min vän Maggis som numera bor i Bollnäs men är ifrån Ursviken. :) Hon hade Alma med sig, som var med framme och rockade loss till lappislåtarna hon kände igen. :) Jätteroligt att jobba med Lissan och Hanna också, som ledde mötet, och som jag spelade och sjöng med mycket när jag bodde i Ursviken. :)

I veckan har jag varit och hälsat på min vän Olga, som jag gått med på Storumans folkhögskola. Numera bor hon i Krylbo (Avesta/Krylbo) i Dalarna. Jätteroligt att se henne igen efter ett helt halv år. Sen åkte jag från Krylbo till Söderhamn i lördags. Hinner bara gå av tåget för att sedan gå över till Mcdonalds, där Mattias och Elisabet Larsson sitter och väntar. Jag skulle kompa Mattias dagen efter så vi behövde öva inför det. Men beslutade oss för att åka på möte först till Norrtullkyrkan samma kväll. Kyrkorna i stan hade nämligen denna helg anordnat en ekumenisk möteshelg, där Hans Weichbrodt var inbjuden som talare. Han var helt fantastisk, och Gud använde honom fantastiskt! Roligt att träffa alla som var på mötet också <3. Alltid lika roligt att komma hem. Så i söndags så kompade jag Mattias på finalmötet som ägde rum i Ulrika Eleonora. Det gick riktigt bra, och flygeln var en ren njutning :). Härligt att se lovsångsteamet i aktion där också. :).

Nu har jag lov/självstudier en vecka. Känns skönt!

Ett långt inlägg blev det, men svårt att kortfatta saker och ting som gör livet värt att leva!

Kram <3<3

2 kommentarer:

  1. Härligt inlägg. Tänk att du mästrar en sån vacker ljudlåda (bilden).
    Underbart med sången som "föddes i bönen". Kreativiteten flödar i kontakten med Honom som gett dig gåvan att musicera. Fortsätt frimodigt!

    SvaraRadera
  2. Underbart att du trivs så bra! Kram på dig!
    /Emilie, Jonas & Alva

    SvaraRadera