2011-06-28

Sommar!


Jag har nu börjat på mitt kantorsvikariat. Det känns otroligt givande, och tacksamt, och fantastiskt roligt att få jobba med det man känner att man är ämnad för, nämligen musiken i dess olika former. :)
Jätteroligt också att få jobba med Lars, som är min gamla konfirmationspräst, 22 år sedan nu :). Idag har jag spelat på en begravning, vilket gick riktigt bra, kändes det som i alla fall :). Ikväll har jag spelat på bönhuset i Östanbo med Lena L Pettersson, alltid lika roligt! En fantastiskt fin person! Jag blir lika glad varje gång jag ser henne. :) Så är det med många vänner, men nu var det just Lena det handlade om. :)

Det är skönt också att vara hemma med familjen, med mamma, syskon med respektive och...syskonbarn <3.
Jag är bara glad nu, bland annat för att jag vet att det kommer att gå ihop för mig ekonomiskt i sommar utan soc. vilket känns som en rik välsignelse! Det blir nog till och med lite över, så att man kan spara och även unna sig att göra nåt i sommar. Till veckan kommer en av årets verkliga höjdpunkter, Lapplandsveckan!! Jag gör mitt 13e barnlappis i år, vilket känns helt obegripligt, 13 år!

Den här sommaren känns verkligen lovande! Sedan ser jag fram emot en spännande höst på Mellansels folkhögskola. Trist att lämna Västerbottens län bara, där jag ändå bott från och till sedan hösten 1998. Många fina vänner som jag lärt känna, och som jag såklart kommer att hålla kontakten med.

Jag har igår och idag sammanlagt handlat kläder för 800 kr. Det var rea på dressmann, köp 3 plagg (tröjor, byxor eller skjortor) betala för två. Så jag har handlat 5 skjortor och ett par byxor, för sammanlagt 800 pix. Inget dåligt klipp :).

Annars i sommar har jag jobbat i Storuman, med att spela lunchmusik på akkan varje vardag och en lördag, samt besökt sjukhemmet, dagcentret och servicehuset Tranan 2 gånger vardera. Det är så glada när man kommer, så det känns jätteroligt att komma dit och uppmuntra dem med musik de minns, från Taube och vår ofantliga visskatt, och den andliga reportoaren.
När jag nu kommer tillbaka ska jag ha hand om event på campingen för barn och ungdomar, typ brännboll, enkel låtskrivning och ev. inspelning, musiklekar osv., samtidigt som jag fortsätter på Akkan och besöker sjukhemmet osv.

I juli ska jag ner till söderhamn en sväng till för att kompa Söderhamns gospelkör på O-ringen som i år är i Mohed. Spännande :). Sen håller jag och min vän Annika Nordenstam på att spela in en skiva med hennes önskesånger, som betytt mycket för henne genom livet. Känns riktigt roligt att få ge henne chansen att förverkliga sin dröm, nu när jag ändå har inspelningsmöjligheter. Be gärna för oss att Guds Ande får leda när vi spelar in, så att skivan andas Gud, och att den Helige Andes smörjelse ska bli utgjuten över den som lyssnar!

Mycket på en gång, som vanligt eftersom jag inte skriver så ofta! :)

Ta väl hand om er och investera tid med Gud! Vi har alla fått samma tillgång till tid, trots att vi inte har möjlighet att utnyttja den lika mycket. Men jag tror och har upplevt att när vi ge vår tid till Gud i bön, så ger han oss tid tillbaka, samt det bästa, att han berör oss på djupet, och kan förvandla våra liv till välsignelse för andra och i slutändan för oss själva!

Kram! <3<3

1 kommentar:

  1. Vad mycket bra och roliga grejer du har på gång i sommar! Vi ses nog på Lappis!

    SvaraRadera