2011-08-13

Sista skälvande perioden uppe i Lappland

Om en vecka lämnar jag Storuman. Det känns ofattbart! Jag gruvar mig, samtidigt som jag ser fram emot att lära känna nya människor nere i västernorrland. Jag har trivts så otroligt bra här i Storuman, och önskar att jag kunde stanna längre. Man får ju längre avstånd till människor man lärt känna här i Storuman, och inlandet, och det är inte så roligt, när man är van att ha dem i närheten.

Men det är ju klart jag kommer och hälsar på då och då. Jag är jätteglad för de människor jag lärt känna här i hela inlandet, jag har ju ändå bott här i 5 år, sedan jag kom till Lycksele för 5 år sedan. Och nu ska man lämna hela regionen.... Men Gud är med i allt, och jag har inga planer i världen på att glömma de jag lärt känna här uppe. Facebook är ju trots allt en bra plattform för att hålla kontakten med vänner, trots att inget slår IRL. Förmodligen blir det nästa helg som jag åker härifrån, allt har inte löst sig med själva flytten än, så flyttdatumet är inte spikat helt och hållet.

Den här veckan är jag pianist på tältmötena i Nybyggarland. Det är fantastiskt kul att kompa solister, spela till unisona sånger, och leda lovsången. Roligt att träffa alla människor, nya och gamla bekanta. Varje möte mellan människor är unikt och speciellt, nåt som uppstår just där och då. Det är det som är så fascinerande med relationer.

Nu ska jag strax åka till Stensele på ett kantorsvick, och spela på ett dop. Sen bär det ut igen till Nybyggarland och tältmötena.


Ha en underbar dag och helg! <3<3 Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar